dont fall asleep...must....stay.....awake.

go kväll.

här sitter man och väntar på att den sista tvätten ska torka. weeehooo va kul. det är vid stunder som denna jag önskar jag var mer som min bortskämda, barnsliga, orealistiske, drömmare till bror. 

Han sa upp sig, köpte en bar på rhodos, och ska va där hela sommaren å se hur det går. varför? jo för att han vill. för att han kan. inte för att han har massa pengar. han tog ett lån med sina vänner för att kunna göra det. och själv (i hårda stora drag) sitter man i sin lägenhet som man har ett vuxet lån på, betalar sina räntor varje månad, tycker det är jobbigt för att man lånar pengar till studier som man sen måste sitta och betala av, man tvättar städar, går upp kl 05.45 när klockan ringer och går till jobbet(praktiken). man lagar sin mat när man blir hungrig och man äter, man betalar sina räkningar, och man har sitt trygga lilla liv som man så fint byggt upp. nästa steg volvo, villa, vovve. hahaha nää men seriöst. vart tog mina usa drömmar vägen? jag skulle dit så fort jag bara kunde, plugga, jobba, hitta min man, resa, äga en häst, ja gud vet vad...mina drömmar hade inge slut.....

vad drömmer man om nu för tiden? sovmorgon, lite mer pengar på kontot, en solig dag i en solstol, vinst på trissen, slippa städa......drömmar finns ju kvar. men den där "nu gör jag det"-känslan tror jag man tappa nånstans vid 20. gör man det inte innan dess eller strax efter så tror jag fen att man blir lat, bekväm, hemmablind. man bara finner sig i det man har/är.

ursh så djup jag är. inte meningen att dra ner er....jag har nog bra insett att jag är 26, och mycket som jag har och haft i mitt liv är sånt jag vill ha nu, och tiden som gått.....kanske man borde gjort andra saker på? hmmm näää fyy. jag ångrar verkligen inte mitt liv. vad är det jag sitter och säger. men jag vill bara kunna drömma. våga. inte gå på sen säkra sidan hela tiden. men frågan är.....vad vill jag våga?

*ruskar om sig själv* tillbaka till verkligheten......tvätten måste säkert torka minst 30 min till.....och mina ögon går i kors..... :/ just nu drömmer jag om en säng där jag kan sova hur länge som helst. en väckarklocka som inte kommer ringa imorgon, och speciellt INTE på lörd/sön när jag ska till onoff. låt mig sova, låt mig va. haha fast jag vill ju inte sova bort livet heller.....så fråga mig samma fråga nästa vecka när jag är lite piggare, så är nog svaret annorlunda.

ja just det.... i natt drömde jag att jag va gravid. så sjukt overklig dröm som va så sjukt verklig. jag kunde verkligen känna barnet röra sig i mig och vilken underbar känsla jag tyckte att det va fast det gjorde sjukt ont till å från. overklig va den inte bara för att jag är mil ifrån att bli gravid, utan för att min mage hade samma form som ett barn skulle ha legat under en filt. haha å sen ändra ju form så fort ungen rörde på sig. jag har nog fått det där på bakfoten tror jag hahaha. :P skum dröm. men jag analyserar den inte mer än att det är för många på jobbet som ska gifta sig å är gravida, så jag skyller på det! ;)

fick ett "booty-call" igår. iof kvart över nio. men a booty-call is a booty-call. haha.  iof hade jag nog sagt ja till just detta "call" om jag inte varit så jädrans trött och skulle upp kl 6....men men. vi ska ju leka i morgon oavsett :)

vet ni vad? jag vill vara kär!!!! upp över öronen förälskad. känna pirr i magen å tankarna fyllda av tankar av nån. jag vill längta efter just DEN kyssen, den dejten, den kramen, den natten.......jag vill fira 3 månader.....4 månader........5....6 månader.....2 år.....jag vill köpa gulliga presenter, jag vill hålla hand på stan, jag vill skriva söta små lappar på kylskåpet och på toa spegeln. jag vill ha massage på kvällarna, jag vill bråka om tv-dosan....jag vill ha nån att hålla kär. 

problemet är bara.........I have a stone where my heart used to be.

blir intresserad av konstiga killar. tackar nej till de bra. du där mittemellan.....vart är du? :P

yeye. har jag snackat tillräckligt med skit nu så att min tvätt är klar??? hmmm...nja.....iaf 20 min till....SUCK.

men en sak e mys ikväll. det e mysigt med regnet :)

önskar jag kan sova .nyss


Puss på er mina underbara vänner

Kommentarer
Postat av: pepita

jag älskar dig Ninapina! Kan du fatta att vi närmar oss trettio? ÅNGEST!!! nu kommer dessa drömmar om barn och stabilitet, när en annan del i en vill utforska världen och vara fri....strange feeling..



puss på dig min fina bästis!

Postat av: Marléne

det kommer hända dig förr eller senare nina! du e jordens bästa underbaraste nina!!!!



alla har nog tänkt/tänker som du... jag känner igen mig. men allt blir som det är menat och bli, det tror jag stenhårt på.



puss puss! Love!!!

2009-06-04 @ 11:20:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback